Tiden efter: DEL 1

- Million reasons

Strax efter jag gjorde slut med J spelade jag in denna cover. Jag tyckte texten i låten passade väldigt bra in på det jag kände och jag kände också att det var första gången jag sjöng något och faktiskt tänkte på orden jag sjöng och att det som kom ur min mun faktiskt betydde något. Jag tror det jag ville uppnå med denna cover var lite av en upprättelse på något sätt just vid den tiden. När jag gjorde slut med J var hon väldigt aktiv på sociala medier och framställde mig som en hemsk människa som lämnat henne ensam med både hus och djur utan att ge henne en till chans. Det ingen visste var att hon fått massvis med chanser redan. Det ingen visste var att jag erbjöd mig bo i huset och ta hand om djuren men när jag la fram den idén till henne viftades den bort eftersom hon inte ville lämna huset och djuren. Men på Instagram och Facebook skrev hon långa meddelanden om hur hemskt det var att bli lämnad själv med allt. Jag skrev ingenting om hur allt hade varit och jag skrev ingenting om J på sociala medier. Jag var helt tyst. Det enda som lades upp från mig var bilder på min familj och mina vänner eftersom jag försökte spendera så mycket tid som jag bara kunde med dom. Denna cover var det enda jag la upp som hade något med J att göra men jag tror inte ens någon fattade det. Bara grejen att låten fanns där ute och att jag menade orden jag sjöng kändes lite som en lättnad och lite som ett svar på allt hon skrev om mig. 


Jag hade planerat att söka till idol ett par månader innan jag och J gjorde slut så strax efter vårt uppbrott åkte jag till Skellefteå för att gå på en idol-audition. Jag har sökt två gånger tidigare och aldrig varit nervös men när jag denna gång gick in i juryrummet var jag så nervös att jag höll på att spy. Million reasons var låten jag planerade att sjunga men så fort jag började kom jag bara ihåg några få ord av versen och refrängen. Jag berättade min och J's historia lite kort innan jag sjöng så när jag öppnade munnen och skulle börja sjunga var det som att alla ord blev så himla verkliga. Allt jag kände överrumplade mig totalt och jag fick en blackout. Det var nog påtok för tidigt för mig att stå där inför människor jag inte kände och berätta en historia jag knappt trodde på själv vid den tidpunkten i mitt liv. Det var första gången jag sjöng något jag menade och det skrämde mig. Efter min audition var jag så skakig att jag fick luta mig mot väggen för att benen knappt ville hålla mig uppe. 

Den här låten betyder mycket för mig. Min cover är långt ifrån perfekt men jag menade vartenda ord jag sjöng. Idag har jag svårt att ens lyssna på den här låten för det är så pass känsligt. Jag klarar knappt av att ens spela den själv här hemma för det enda jag känner nu inför den är äckel eftersom den representerar en tid i mitt liv jag så himla gärna vill komma över. 



E    •     •  

Jättefin cover! Du förmedlar verkligen känslorna genom musiken. Kan tänka mig att sången och musiken är lite som terapi. Styrka till dig!

Svar: Tack så himla mycket! Det betyder väldigt mycket för mig!
Rebecca Holmgren

Anonym    •     •  

Otroligt bra cover!!:D

Svar: Tack!
Rebecca Holmgren










Kom ihåg mig?
Hej! Jag heter Rebecca, är 21 år gammal och bor i Piteå. För tillfället studerar jag på folkhögskola och drömmer om att få utbilda mig vidare till sjuksköterska. I denna blogg kommer jag skriva om min vardag men jag lär skriva mest om den destruktiva relation jag tog mig ur för ett tag sedan.


HannaVic logotype