"Bakomliggande orsaker"

Fick denna printscreen skickad till mig för en stund sedan från ett inlägg J lagt upp på sin Instagram för en timma sedan. 


Detta visar för mig hur hårt hon fortfarande har klorna i mig. Hon skriver att mycket stämmer så därmed erkänner hon det hon gjort mot mig. Men sen skriver hon att det alltid finns två sidor av historien och att det alltid finns bakomliggande orsaker till varför saker sett ut som dom gör. Just den meningen får mig direkt att tänka tillbaka. Jag börjar övertänka och fundera på vad det är jag gjort fel, vad det är jag gjort för att förtjäna allt det hon utsatt mig för. Jag slås på en gång tillbaka till alla minnen och det är som en jävla käftsmäll.

Det är just på grund av detta som det är så svårt att lämna någon som behandlar en på det här sättet. Jag har alltid sagt att om min partner slår mig så skulle jag lämna på en gång. Men när jag väl var mitt i det så kändes det inte så farligt. Jag blev manipulerad och kontrollerad och hon fick det att kännas som att det var mitt eget fel. Efteråt blev jag smickrad. Efteråt lovade hon dyrt och heligt att det aldrig skulle hända igen och att jag var den hon älskade mest på hela jorden. Hon bjöd på mat och lät mig shoppa lite kläder som plåster på såren. Precis efteråt när hon var den personen så fick jag se små glimtar av den person jag en gång blev kär i och det är dom glimtarna man börjar jaga efter. Jag förändrades. Jag märkte det knappt själv men hela min personlighet förändrades sakta med tiden. Jag gjorde allt i min makt för att inte råka säga fel sak eller göra fel sak så hon inte skulle explodera men hon hittade ändå alltid anledningar. Jag förändrades så mycket att min familj knappt kände igen mig. 

Jag håller sakta men säkert på att komma tillbaka nu. Efter jag gjorde slut med J och sedan träffade Isabella sa Emelie en sak till mig som jag tänker på ofta. 
"Det är som att du kommit tillbaka Rebecca, det är som att du är gamla Rebecca igen"



Anonym    •     •  

Jag känner inte dig, men har följt dig på några av dina sociala medier i flera år (Instagram, din gamla blogg, youtube). Jag har alltid tyckt att du verkar vara en sådan genomsnäll och härlig person, bara utifrån det liksom. Hur hon behandlat och behandlar dig är oförlåteligt och jag hoppas verkligen att hon kommer till insikt snart och skäms för det hon gjort. Stå på dig Rebecca, du är fantastisk! ♡

Svar: Tack så himla mycket för din kommentar! Jag blir jätteglad av att läsa det du skriver, verkligen!! Jag tror tyvärr aldrig hon kommer inse vad hon gjort.

Får jag fråga vem du är? Hade varit kul att veta! Det är bara skriva till mig på Facebook om du vill. Och tack återigen för kommentaren 💕💕💕
Rebecca Holmgren

Anna    •     •  

Hej Rebecca. Du känner inte mig men vet säkert vem jag är, Anna ett ex till J. Har läst ett inlägg hitills och jag fick en länk hit av min vän som kände mig redan när jag och K var tillsammans. Vännen som följde mig hem kvällen när j slog till mig på krogen, inför min vän och vakter. Förhållandet tog slut där och då men var inte början eller slutet på eländet. Jag har gått i dina skor. Vet skiten. Förlåt om jag stör, eller på något sätt skapar obehag men vill du prata, finns jag här.

E    •     •  

Skrivit pm till dig på facebook. Stå på dig Rebecca. Vi hejar på dig!










Kom ihåg mig?
Hej! Jag heter Rebecca, är 21 år gammal och bor i Piteå. För tillfället studerar jag på folkhögskola och drömmer om att få utbilda mig vidare till sjuksköterska. I denna blogg kommer jag skriva om min vardag men jag lär skriva mest om den destruktiva relation jag tog mig ur för ett tag sedan.


HannaVic logotype