Bok

Det är väldigt många som skrivit till mig och sagt att jag borde skriva en bok. Vill fråga här först om det är något ni tror skulle kunna vara en bra idé? Hade ni läst boken?


Just destruktiva relationer mellan två kvinnor är inget jag läst mycket eller ens något om innan och det behöver lyftas upp mer. Sjukvården normaliserade det jag varit med om. Min kurator tyckte att jag skulle ha gjort slut för länge sen om relationen fick mig att må så dåligt. Jag tror att den kommentaren baserades mycket på okunskap. Många tror inte att en kvinna kan utsätta en kvinna för så hemska saker utan att det oftast är män som beter sig på det sättet. 

Vad tycker ni? 



helenawj.blogg.se    •     •   http://helenawj.blogg.se/

Jag hade läst! Det är ett väldigt viktigt ämne. Såg att du ville läsa till SSK sedan. Går man det kan man läsa kursen "mäns våld mot kvinnor" här på NCK i Uppsala vilket jag kan rekommendera starkt! Dessutom vet jag att de också föreläser och forskar lite om våld i samkönade relationer nu. Du skriver dessutom bra så tror att det skulle kunna bli en väldigt bra bok 😊

Svar: Tack så mycket! En sån kurs skulle absolut vara väldigt intressant. Kommer förmodligen läsa den om det finns något sådant i Umeå där jag planerar att gå högskola :)
Rebecca Holmgren

Anonym    •     •  

Do it! :)

Svar: 💕
Rebecca Holmgren

Anonym    •     •  

Du borde verkligen skriva en bok!! Finslipa lite och lägg till detaljer som du kanske inte har skrivit i bloggen. Kram Jinfi 💖💖

Svar: Kram!!
Rebecca Holmgren

Anonym    •     •  

Skulle verkligen läsa din bok!

Svar: 💕💕
Rebecca Holmgren

Anonym    •     •  

Som det jag skrev tidigare, självklart ska du skriva en bok! Du har språket och är duktig på att skriva & berätta. Att leva med en psykiskt sjuk människa och dessutom leva i ett misshandelsförhållande är ju något som kan hjälpa andra i samma situation. Och som du säger, jag har aldrig läst om 2 kvinnor som lever tillsammans och den ena blir både förtryckt och misshandlad. Klart som fan att du ska skriva en bok!

Svar: Tack 💕
Rebecca Holmgren










Kom ihåg mig?
Hej! Jag heter Rebecca, är 21 år gammal och bor i Piteå. För tillfället studerar jag på folkhögskola och drömmer om att få utbilda mig vidare till sjuksköterska. I denna blogg kommer jag skriva om min vardag men jag lär skriva mest om den destruktiva relation jag tog mig ur för ett tag sedan.


HannaVic logotype