Hur J var på fest

Det var någon som frågade och ville veta hur J var under våra fester så jag tänker berätta om det i detta inlägg.

J var väldigt pedantisk. Ingen fick komma hem till oss om vi inte storstädade i flera timmar innan. Så innan vi skulle ha fest blev det alltid sju resor värre med hennes städmani. Hon aspirerade även att vara den bästa värden som fanns. Det kunde aldrig göras måttligt utan hon gick in med 110% i allting hon gjorde. Det problematiska här var att när något inte gick exakt som hon ville så fick hon ett utbrott. Om inte huset såg ut att vara i toppskick blev hon arg. Det skulle alltid vara många aktiviteter, planeras i detalj och det skulle vara ett stort buffébord med massvis av olika maträtter. 

Under vår inflyttningsfest lånade vi ett partytält av J's föräldrar. Buffëbordet som dukades fram var enormt. Kvällen innan skulle det förberedas. Många gäster hade kommit redan kvällen innan då det var ett par stycken som kom från Arjeplog och dom skulle sova i gäststugan som Emelie hyrde av oss. J var riktigt förbannad för att alla våra gäster satt i stugan med Emelie och drack alkohol, pratade och hade det trevligt istället för att hjälpa oss förbereda mat och efterrätter till festen dagen efter. Jag tyckte att dom inte hade något med det att göra men kände mig ändå tvingad att hålla med J, tyvärr, eftersom hennes ilska annars skulle vändas mot mig. Gästerna ska inte behöva hjälpa till i flera timmar för att förbereda mat till en fest som skulle kunna utfodra tio hela fotbollslag. Hela dagen efter tvingades jag springa fram och tillbaka mellan huset och partytältet. Jag satt inte ner en enda gång under flera timmar. När jag väl fick en sekund över för att andas ut bad J mig hämta en cider eller något annat åt henne. Hon hade ju en dålig rygg och det utnyttjade hon till max. Jag sa innan att vi kunde hålla det enkelt. Bjuda på en maträtt och en efterrätt för att slippa slita ut oss. Jag tyckte vi kunde lägga krut på att få umgås med våra vänner istället. 

Från klockan tio på dagen till klockan elva på kvällen sprang jag omkring och lydde J's varenda önskan. När allt äntligen var färdigt och jag kunde sätta mig ner var alla lagomt berusade och dansade och hade kul. Jag var helt slut men satte mig ändå ner och drack en cider tillsammans med mina vänner. Efter en stund föreslogs det att vi skulle leka "snurra flaskan" så någon tog fram en tom glasflaska och vi satte igång. J tog varenda chans hon kunde till att få hångla med någon annan än mig. Sådant hände ofta när vi var på fest. J hånglade gärna med andra tjejer trots att jag sagt att jag inte ville se henne göra sånt med andra människor än mig. Hon föreslog ofta att vi skulle hitta någon att ha trekant med trots att hon visste hur mycket det sårade mig. Jag är så glad att jag och Isabella är på exakt samma plan när det kommer till sånt. Jag behöver aldrig oroa mig för att hitta henne hångla upp någon annan tjej.



Anonym    •     •  

Otroligt bra blogg!! Tänkte ge dig några frågor och kanske skrivinsperation:) var de nån i din omgivning som nångång märkte hur hon var och hintade om det till dig eller var hon så extremt "bra" på att dölja det att även dom minsta sakerna inte märktes? Hur tidigt började hon visa sina sämre sidor? Hur var de då ni köpte huset ihop? Du är verkligen en fantastisk tjej Rebecca som inte förtjänar att ha gått igenom nått sånt!

Svar: Tack så mycket! Inspiration och frågor är alltid bra för börjar ha svårt att hitta saker att skriva om :)
Rebecca Holmgren










Kom ihåg mig?
Hej! Jag heter Rebecca, är 21 år gammal och bor i Piteå. För tillfället studerar jag på folkhögskola och drömmer om att få utbilda mig vidare till sjuksköterska. I denna blogg kommer jag skriva om min vardag men jag lär skriva mest om den destruktiva relation jag tog mig ur för ett tag sedan.


HannaVic logotype