J's födelsedag

Varje år J's födelsedag närmade sig hade jag ångest. Vad jag än gjorde när hon fyllde år var det någonting som var fel och varje kväll när hennes födelsedag var över sa hon exakt samma sak som året innan. 

"Detta var den sämsta födelsedagen någonsin"

Sommaren 2016 tänkte jag att hon denna gång omöjligt skulle kunna säga att det var den sämsta födelsedagen någonsin. Ett par veckor innan hon fyllde år sa jag till J att jag skulle åka till jobbet men istället tog jag med mig Emelie och åkte till vår kompis Sofie i Skellefteå. Väl där började vi planera en överraskning för J men det tog inte lång tid innan hon började ringa på min mobil. När jag inte svarade så ringde hon till min arbetsplats och fick via den vägen reda på att jag inte jobbade. Då började hennes sms droppa in. Flera sms med stora bokstäver där hon anklagade mig för att ha varit otrogen mot henne. Jag ringde tillslut upp henne och försökte förklara att jag var i Skellefteå för att planera hennes födelsedag men hon trodde mig inte trots att Emelie också pratade i telefonen för att övertyga henne om att jag inte var hemma hos någon okänd tjej. Hon var ändå helt övertygad om att jag varit otrogen mot henne. 

Åter till hennes överraskning. Jag lånade en husvagn av min morbror och spenderade många timmar med att städa ihop och göra det mysigt i den. När hennes födelsedag närmade sig så åkte Sofie från Skellefteå till arnemark och hjälpte mig kidnappa henne och sen åkte vi iväg till Lycksele eftersom jag visste att hon älskar djur så planen var att gå på djurparken och mysa i husvagnen över en helg. 

Helgen förflöt helt okej. J var lite arg över att vi inte hade planerat en ordentligt födelsedagsmiddag till henne vilket jag tyckte kändes lite ledsamt då jag upplevde det lite otacksamt. Problemen började när vi kom till djurparken. J klagade konstant över allting. Jag och Sofie ville gå till lekparken en snabbis och vara lite barnsliga men då blev J arg eftersom det var själviskt av oss att vilja gå till lekparken för hon ville att vi skulle göra exakt allting enligt hennes vilja, det var ju trots allt hennes present och därför borde vi följa alla hennes önskningar. Det blev en del bråk och resten av kvällen spenderades med en väldigt dålig stämning. Så fort Sofie försvann ur husvagnen passade J på att snacka skit om henne för att hon tyckte Sofie vad självisk och borde göra som hon vill eftersom hon fyllde år. 

Jag ville inget annat än att åka hem men när söndagen kom och vi skulle åka hem sa J att hon ville stanna en natt till. Sofie skulle hem och jobba så hon kunde inte stanna. J blev rasande. Så fort vi kom hem klagade hon i flera timmar över att Sofie inte kunde ta ledigt och göra något snällt för henne. Sofie hade köpt presenter åt henne och följt till Lycksele för hennes skull men J gjorde inget annat än att klaga. Plattången Sofie gav henne var för dålig, den elektriska fotfilen hon fick var även den värdelös och det faktum att Sofie inte kunde sjukanmäla sig från jobbet för att stanna i Lycksele var enormt själviskt. 

"Detta var den sämsta födelsedagen någonsin"

Vad jag än gjorde var det alltid någonting som var fel. Hur mycket jag än försökte och hur mycket pengar och tid jag än lade ner var det alltid den sämsta födelsedagen någonsin. Så var det även resterande dagar av året. Vad jag än gjorde hittade hon alltid något att klaga på och det gjorde mig så slut i huvudet att alltid behöva tänka på mitt nästa steg för att undvika att lyckas göra något fel. 



C    •     •  

Själviskhet ingår i ett psykopatiskt beteende, tillsammans med alla andra helsjuka beteenden hon har. Är en STOR del av det. Förmågan att inte förstå hur mycket känslor och arbete och tid någon lagt ned, vara tacksam... Hoppas hon aldrig får utsätta någon fler för detta. Men hon kommer aldrig att få insyn, någonsin, så länge hon har folk att knyta runt lillfingret, umgås med andra galna människor (L) som eldar på henne & tror på hennes lögner. Hon lever i en fantasivärld där allt är alla andras fel - ALLTID. En borderline har iaf en viss insikt & vilja att förbättra sig - en viss ånger. Men hon visar ingen. Otäckt,

Svar: Jo det är riktigt otäckt :/
Rebecca Holmgren

C    •     •  

Men kom ihåg att vi är många som står bakom dig! Och fler kommer sluta upp som läser din blogg! :)

Svar: 💕
Rebecca Holmgren

Anonym    •     •  

Lever lite för dina inlägg, det är något jag verkligen vill läsa och väntar alltid på nya inlägg. Du skriver så bra och tar upp något väldigt viktigt.
Men jag undrar, hur var hon när ni hade fester, inflyttningsfest eller temafest? Vad hände med hundarna? Låter hon dig vara ifred nu?

Svar: Det kan jag absolut skriva om! Tack för kommentaren, gör mig väldigt glad!
Rebecca Holmgren

E    •     •  

Finner. inga. ord.

Men som C säger - vi står bakom dig!
Så tungt att läsa dina inlägg...
... så starkt att du vågar berätta.

Svar: 💕
Rebecca Holmgren










Kom ihåg mig?
Hej! Jag heter Rebecca, är 21 år gammal och bor i Piteå. För tillfället studerar jag på folkhögskola och drömmer om att få utbilda mig vidare till sjuksköterska. I denna blogg kommer jag skriva om min vardag men jag lär skriva mest om den destruktiva relation jag tog mig ur för ett tag sedan.


HannaVic logotype