Sex

Detta ämne är lite tabu och det är väl egentligen den främsta anledningen till att jag vill lyfta upp det. Så till mina föräldrar och syskon: läs inte det här om ni inte vill veta för mycket detaljer haha.


Sex med J har varit ångestladdat för mig. Det har bara varit på hennes villkor och hon var inte bra på att ta ett nej. Var det något jag inte ville göra i sängen så blev hon väldigt arg över att jag sa nej. Tillslut vågade jag inte säga ifrån, hon fick göra vad hon ville medans jag ibland fick kämpa för att hålla tårarna inne. Ibland kom jag på ursäkter för att slippa. Jag kunde säga att jag hade magknip och satt inne på toaletten med ångest i fyrtio minuter tills hon hade somnat eller inte var sugen längre men då var hon istället arg för att jag avrbutit och sprungit in på toaletten med ont i magen. Om jag sa nej till något mitt i akten blev hon väldigt upprörd och avbröt allting. Hon blev arg och tog upp telefonen för att surfa runt lite samtidigt som jag vände mig om och försökte mitt bästa för att hon inte skulle höra att jag grät men oftast märkte hon ju det ändå. Då blev hon ännu argare. Hon förstod inte varför jag skulle gråta hela tiden. Varje gång jag grät blev hon arg för att hon inte tyckte jag gjorde något annat än att gråta. Efter att hon skällt ut mig för att jag var för känslig så ville hon ofta börja om. Hon ville fortsätta ha sex med mig trots att jag var alldeles rödgråten och då vågade jag inte säga ifrån eftersom jag ville slippa ett till utbrott.

Ingen ska bli arg över ett nej. Ett nej ska respekteras. Det är inte synd om någon som är kåt och inte får ligga, man får bara acceptera det och gå vidare med sitt liv. Jag ville ta upp det här för att jag vill att alla ska veta att man inte behöver göra någonting alls som man inte behöver. Jag ville ta upp det för att någon kanske läser detta och inser att man inte behöver leva på det sättet. Jag ville ta upp det eftersom det är så himla fel på alla plan. Jag har insett nu att det jag varit med om är övergrepp. Innan jag började prata om det förstod jag inte det. Jag höll det inne så länge eftersom jag inte tänkte det var fel. Jag hade ju slutat säga nej och då kunde ju inte hon förstå att jag inte ville. Men jag sa nej från början när jag inte ville och hennes reaktioner på det gjorde mig rädd för att fortsätta säga nej. 



C    •     •  

Jag är så ledsen för din skull. Allt du gått igenom med denna människa. Men du kommer bli ännu starkare, p.g.a att du berättar om det och bearbetar ditt trauma. Kom ihåg just det - att du är stark, modig och alldeles fantastisk som gör detta!

Svar: Tack så jättemycket 💕
Rebecca Holmgren

E    •     •  

Jätteledsen att du fick vara med om detta. Det är precis som du skriver och det är viktigt att våga prata om det. Det är så otroligt många där ute som varit med om detta. Och det är inte erat fel på nåt sätt. Det är dessa hemska människor som inte kan ta ett nej.
All styrka till dig!

Svar: Tack så mycket, detta var nog det allra jobbigaste inlägget hittills som jag lagt upp.
Rebecca Holmgren










Kom ihåg mig?
Hej! Jag heter Rebecca, är 21 år gammal och bor i Piteå. För tillfället studerar jag på folkhögskola och drömmer om att få utbilda mig vidare till sjuksköterska. I denna blogg kommer jag skriva om min vardag men jag lär skriva mest om den destruktiva relation jag tog mig ur för ett tag sedan.


HannaVic logotype