Vad hände med hundarna

Det var någon som undrade vad som hände med hundarna efter att vi gjorde slut. 


När J åkte in på psyket efter jag gjorde slut med henne så tog jag hand om hundarna. Efter att hon kommit tillbaka hade hon Casper och Fabian ett tag fram tills hon skulle börja jobba och då fick jag börja ha dom på heltid. Jag tyckte inte alls det kändes rättvist mot dom att behöva bo med mig i lägenheten jag hade då. Två hundar på en 19kvm lägenhet funkar inte så bra ihop men J vägrade ta dom då hon inte hade tid så jag tvingades omplacera dom. Jag märkte även att Casper hade blivit väldigt påverkad av J's aggressionsutbrott och ville inte att han skulle behöva vara hemma hos henne då han inte verkade må så bra av det. Jag omplacerade Fabian som var vår leonberger till en bekant. 

Så fort J fick reda på att Fabian blivit omplaceras började hon skriva till mig. Hon krävde mig på pengar för honom och tyckte jag var oansvarig som gett bort honom gratis till vår bekant "M". Hon tyckte inte man skulle ge bort en hund helt gratis. Jag tyckte däremot att det betydde mer att han fick ett bra hem än att vi skulle tjäna pengar på honom. När J inte fick som hon ville började hon skriva till M och hota med polisanmälan om hon inte betalade ett par tusen till J. Tack och lov gick inte J vidare med det och Fabian har det bra hos en ny familj.

Jag omplacerade Casper till mina föräldrar men det tyckte hon var ett ännu större svek. Nu med facit i hand förstår jag att jag inte borde ha gjort det utan hennes medgivande och jag vet om att jag gjort fel. Men just i det tillfället fanns det inga andra utvägar då min lägenhet var på tok för liten och J inte kunde ta hundarna ens över en natt. Casper hade det väldigt bra hos mina föräldrar. Han gick upp i vikt och blev mycket mer social, det var som en helt annan hund. J började dock skriva till mina föräldrar. Det var mycket hot som kom in till mig och min familj från alla möjliga olika håll. J sa att hon skulle ta med sig massa vänner och åka till min familj i Arjeplog för att ta tillbaka Casper. Hon hotade med att göra mig illa om hon inte fick tillbaka honom och det gick så långt att mina föräldrar inte ville ha kvar Casper eftersom dom knappt vågade sova på nätterna på grund av alla hot J uttalat. 

Sagt och gjort. Jag hämtade Casper i Arjeplog och nu är det som det är. Just situationen med hundarna vet jag att jag hade kunnat sköta betydligt snyggare men under den tidpunkten i mitt liv visste jag inte vilken väg jag skulle gå och den lösningen var den bästa jag kom fram till för tillfället. 



C    •     •  

Skriver ett PM.

Svar: Gör så!
Rebecca Holmgren

Anonym    •     •  

Du tänkte på hundarnas bästa, och som djurägare får man inte vara självisk. Jag tycker du gjorde helt rätt.

Svar: Tack!
Rebecca Holmgren










Kom ihåg mig?
Hej! Jag heter Rebecca, är 21 år gammal och bor i Piteå. För tillfället studerar jag på folkhögskola och drömmer om att få utbilda mig vidare till sjuksköterska. I denna blogg kommer jag skriva om min vardag men jag lär skriva mest om den destruktiva relation jag tog mig ur för ett tag sedan.


HannaVic logotype